Nautilus OT
Onderscheidende visuele identiteit
Development
De client
Nautilius is een volledig platform en ECO-systeem die een belangrijke bijdrage levert in het beveiligen van OT en IoT omgevingen.
De uitdaging
Nautilus is een startup, gespecialiseerd in het bieden van Cyber Security voor OT en IoT omgevingen. Dit zijn veelal geautomatiseerde productieprocessen die zich laten kenmerken door een diversiteit van afwijkende protocollen. Reguliere IT Cyber Security oplossingen zien deze componenten niet, maar zijn wel verbonden veelal met internet of de interne infrastructuur. Reguliere IT-beveiliging richt zich op TCP/IP gebaseerd dataverkeer. OT en IoT kent eigen protocollen zoals BACnet, Modbus en S7comm.
Hoewel Nautilus als primaire focus OT en IoT heeft, dient het ook IT-omgevingen helpen te beveiligen. Nautilus heeft Atlantis Digital gevraagd met productontwikkeling en marktstrategie.
Onze Aanpak
Samen met de securityspecialisten en OT-engineers zijn we onderzoek gaan doen naar de meest voorkomende industriële protocollen en zijn deze grondig gaan analyseren. We hebben onderzoek gedaan in industriële productie omgevingen en de nodige interviews gedaan met plantmanagers. Voorts hebben we ook onderzoek gedaan naar Cyber Security wet- en regelgeving zoals NIS2, CRA en ISO-normeringen. Een oplossing moet tevens hier een significante bijdrage aan leveren. Separaat hebben we marktonderzoek uitgevoerd met een focus binnen de EU middels datacollectie en analyse en veld onderzoek. Hoewel Nautilus als primaire focus OT en IoT heeft, dient het ook IT-omgevingen helpen te beveiligen. Nautilus heeft Atlantis Digital gevraagd met productontwikkeling en marktstrategie.
De Oplossing
Tooling
UX/UI, Python, AI, LLM
Atlantis heeft de technische analyse uitgevoerd alsmede veldonderzoek. Samen met een industriële partner is een functioneel en technisch ontwerp ontwikkeld.
Het platform is ontwikkeld in Python, mede omdat AI een belangrijke rol speelt in de beoogde oplossing. Een eigen ontwikkelde LLM (Long Language Model) analyseert verkregen data en genereert rapporten in duidelijke taal.
De UX/UX designs zijn ontwikkeld, op basis van het gerealiseerde brandbook, en op de doelgroep getest. We hebben een MVP ontwikkeld en daadwerkelijk getest in een industriële productie omgeving met verbluffend resultaat en een grote hoeveelheid data. De data is verder geanalyseerd en hebben we samen met Nautilus de eerste versie van het platform ontwikkelt.
Het growthhack team heeft een go-to-market strategie ontwikkeld en data verzameld om zoveel mogelijk awareness te genereren en uiteraard conversies naar opdrachten. Op basis van de 42 Metrix methode wordt Nautilus in groei ondersteund.
Het Resultaat
Nautilius is een volledig platform en ECO-systeem die een belangrijke bijdrage levert in het beveiligen van OT en IoT omgevingen. Het kan samenwerken met aanvullende componenten zoals bijvoorbeeld P-X Systems voor kritische infrastructuren. Nautilus biedt Discover, Detect, Monitor en Respond. Middels AI adviseert Nautilus de mogelijke oplossingen indien er een issue is gedetecteerd.
Voor Nautilus is een onderscheidende website ontworpen alsmede een marketingplan en communicatie agenda. Tevens zijn de eerste marktintroducties gedaan.
“Met Atlantis hebben we een partner die niet alleen technisch heeft bewezen, maar ook alle zaken eromheen zoals branding, marketing en communicatie heeft verzorgd. Klap op de vuurpijl ook markt introducties. Atlantis is een betrokken partner en zijn we zeer content over het groei programma van hen.”
Norbert van Adrichem, CTO Nautilus